maandag 21 maart 2016

De zesde week van de minor.

Afgelopen week hebben wij als DOT ons gehele proces laten zien in de vorm van een pecha kucha. Roal en Floris waren degenen die de pecha kucha mochten presenteren. Daar was bewust voor gekozen, Joep had van te voren al extra werk verricht waardoor hij vrij was van deze taak. Wanneer wij kijken naar het verschil tussen de verschillende groepjes, dan zien wij dat wij momenteel nog achter lopen op de leertaak. Andere groepjes hebben al contacten kunnen leggen met hun scholen en zijn daar al begonnen aan hun opdracht. De meeste groepen hebben op zijn minst al een analyse gemaakt van een probleem. Die stappen moeten wij allemaal nog zetten. Nadat wij de presentatie hadden gegeven, kregen wij nog een hoop feedback vanuit de klas. Een van de vragen die er aan ons werd gesteld, was het volgende: willen jullie nog wel samenwerken met iemand die zo slecht communiceerd? Dat vonden wij al een hele goede vraag, toch kozen wij ervoor om wel door te gaan bij het Udens College. Een andere vraag die er werd gesteld was het volgende: hadden wij niet beter vanaf het begin veel meer verschillende contacten kunnen leggen met verschillende scholen, zodat wij uiteindelijk konden kiezen uit verschillende scholen. Achteraf was dat wel beter geweest om te doen en dat hadden wij ook moeten doen.

Deze week moesten wij ook onze pilotopdracht inleveren. Wij hebben geen duidelijk eindproduct vanwege de mislukte pogingen om contact te krijgen bij het Udens College. Toch hebben wij wel een hoop geleerd van dit project. Ten eerste hebben wij geleerd om deadlines te stellen. Wij willen ervoor zorgen dat we sneller weten waar wij aan toe zijn, om te voorkomen wat wij nu hebben meegemaakt. Datgene wat wij geleerd hebben, hebben we ook meteen toegepast. Wij hebben meteen deadlines gesteld voor het Udens College, als wij binnen een week geen reactie krijgen, dan gaan wij geen contact meer zoeken bij die betreffende school.

Zoals al eerder is gezegd, uit feedback van onze mede-klasgenoten kwam er ook naar voren dat wij al een hoop meer contacten hadden moeten leggen met verschillende scholen. Dat hebben wij ook meteen gedaan. Toen we met onze stage begeleider hadden gesproken, toen bleek het dat hij misschien wel een school had waar wij contact mee konden leggen. Dat is een school waar er afgelopen jaar ipads zijn ingevoerd, maar vanuit de e-mail wisseling bleek  wel dat er nog het nodige moest gebeuren. Naar deze school hebben wij die middag nog een mailtje gestuurd. Een klasgenoot had nog eventueel voor ons een derde school waar wij contact mee kunnen leggen. Hij gaat daar aankomende week langs en daar zou hij een poging voor ons kunnen doen. Hij vertelde dat het een school was die veel interesse hadden in het gebruik van ICT en leren, daarnaast stond de school altijd open voor nieuwe initiatieven. Het zou in ieder geval een mogelijkheid voor ons kunnen zijn. Wij hebben momenteel ervoor gekozen om dat project nog in de wachtrij te plaatsen. Mocht het Udens College niet reageren voor maandag 21 maart, dan nemen we ook contact op met die betreffende school.

Voor ons is het afwachten op meerdere scholen nu. Wij hopen dat we binnenkort antwoord gaan krijgen vanuit meerdere scholen zodat wij verder kunnen gaan. Daarnaast gaan wij beginnen aan een theoretisch kader, wij gaan literatuur zoeken over het desbetreffende onderwerp waar wij aan willen werken. Zo hebben wij meer achtergrond informatie over het thema dat wij kunnen inzetten bij de analyse fase.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten